Bli stark!

Visst kan det vara gott att få i sig lite kall mjölk. Det brukar jag dricka varje morgon. Det kan även vara gott isamband med lite fika som en bit choklad eller en bulle. När jag var yngre drack jag mer mjölk, det var bara ett måste som en vana. Hur ofta dricker ni mjölk? 

Enligt forskningresultat ger Mjölk längre liv. Idag används mjölk som en återhämtningsdryck som även ger en ökad muskelmassa i större utsträckning. Mjölken innehåller viktiga näringsämnen som kroppen behöver varje dag. Det mest kända mineralämnet i mjölk är Kalcium. Visste ni att om vi dricker en halvliter mjölk eller äter motsvarande mängd av andra mejeriprodukter varje dag så får vi i oss ungefär tre fjärdedelar av våra dagliga kalciumbehov? De som inte äter några mjölkprodukter alls har svårt att få i sig tillräckligt med kalcium. Så från mig till er alla, drick mycket mjölk!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0